Uuden konseptin kauneushoitola

Kun Kauneushoitola MasKaran elokuussa avannut Jenni Perttunen-Pahkala kuuli, ettei saisi starttirahaa, nousi suomalainen sisu pintaan.

Kielteistä päätöstä perusteltiin sillä, että liikeidea oli niin perinteinen ja ala kilpailtu. Starttirahan evääminen ei Jenniä jarruttanut, päinvastoin, hän otti te-toimiston mielipiteestä vaarin. 

”Ajattelin, että selvä, nyt on keksittävä jotain uutta.”

Se jokin uusi on asiakkaille tarjottava jäsenyys. Asiakas ostaa jäsenyyden kuudeksi kuukaudeksi kerrallaan, saaden vastineeksi hoitolapalvelut etuhintaan. Konsepti on myynyt hyvin ja jäseniä on neljässä kuukaudessa kertynyt jo melkein 50.

 

MasKara on nuori yritys, mutta sen yrittäjä ei ole keltanokka. Kauneushoitola on Jennin kolmas yritys. Jo parikymppisenä Jenni perusti ompelimon.

 

”Tein pitkää päivää ja viikkoa. Kantapään kautta opin, että yrittäjän täytyy pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan. On pidettävä vapaapäiviä ja lomaa ja syötävä hyvin, muuten väsyy. Sitä luulee jaksavansa, mutta ei se niin mene.”

Seuraavat 14 vuotta Jenni Perttunen-Pahkala myi kosmetiikkaa.

”Noina vuosina opin paljon sellaista, mistä on nyt hyötyä –esimerkiksi jakamaan käyntikortteja”, nauraa Jenni. "Jaan niitä vieläkin ahkerasti, se on tärkein markkinointikeinoni. Pidän käyntikortteja aina mukana. Olen myös aktiivinen somessa.”

Vaikka Jenni on koko ajan uskonut yritysideansa toimivuuteen, kävi hän Uusyrityskeskuksessa testaamassa ideoitaan ja tekemässä kannattavuuslaskelmia.

”Olen aina ollut surkea matematiikassa, mutta Lehmusmetsän Timon kanssa jutellessani oivalsin monta asiaa liikevaihdon muodostumisesta.”

”Lisäksi Timo korosti, että oma eläkkeelle pääsy pitää varmistaa ja maksaa itselleen yrittäjäeläkettä. Vaikka alussa intoa ja energiaa riittää, koittaa silti joskus sekin päivä, kun olisi valmis jäämään ansaitulle eläkkeelle.”

 

”Kyllä minä nyt olen unelmatyössäni, tästä haaveilin jo 15-vuotiaana.”

 

Onko sinulla yritysidea?
Tule juttelemaan!