
HANKINTA-ASIAMIESPALVELU
Hankinta-asiamiespalvelun tavoitteena on lisätä pk-yritysten osallistumista julkisiin hankintoihin kouluttamalla tarjousten tekemiseen ja erilaisten sähköisten välineiden käyttöön. Lisäksi pyritään luomaan järjestelmällistä ja jatkuvaa vuoropuhelua hankintayksiköiden ja alueen yrittäjien välille sekä edistämään yritysten verkottumista ja keskinäistä yhteistyötä.
I AJANKOHTAISTA
- Kouvolan kulttuuritalojen naulakko-, järjestyksenvalvonta- ja lipunmyyntipalveluiden tarjouspyyntö on julkaistu avoimena pienhankintapalvelussa. Tarjouspyyntö on jaettu kulttuuritaloittain ja osatarjoukset on kulttuuritalon sisällä sallittu. Määräaika 27.11.2019. Tarjouskilpailuun voivat osallistua myös mm. seurat ja yhdistykset.
Katso tarjouspyyntö Kouvolan pienhankintapalvelusta.
- Kouvolan kaupunki ja Kouvola Innovation Oy pyytävät tarjouksia markkinoinnin strategisen kumppanuuden palvelusta.
Kumppani muodostaa kaupungin kanssa yhteisen tilannekuvan ja sparraa markkinoinnin strategisessa työssä, suunnittelee tilaajan kanssa vuositasolla markkinoinnin linjauksia ja mahdollisia kampanjoita yhtenäisen Kouvola-brändin ja markkinoinnin toimenpiteiden saavuttamiseksi. Tarkoitus on luoda kiinteä kumppanuussuhde pidemmällä tähtäimellä, keskusteleva ja ideoiva ilmapiiri, joka antaa mahdollisuuden pohtia uusia näkökulmia ja ilmiöitä, joihin Kouvola voidaan linkittää. Määräaika 22.11.2019.
Katso koko tarjouspyyntö Kouvolan kaupungin tarjouspalvelusta.
II TAPAHTUMAT 2019
10.12. klo 8 - 10.00, Kinnon perinteinen joulupuuro yrityksille ja yhteistyökumppaneille. Myös hankinta-asiamies tavattavissa. Lisätiedot ja ilmoittautuminen.
17.12. klo 14 - 16.00. Kaupungin asuminen- ja ympäristötoimiala järjestää keskustelutilaisuuden infra-alan yrityksille Kinnossa. Lisätiedot ja ilmoittautuminen.
III HANKINTA-ASIAMIEHEN YHTEYSTIEDOT
Marita Melkko
p. 020 615 5039
marita.melkko@kinno.fi
Vartiotie 4, 2 krs.
45100 KOUVOLA
Kouvolan hankinta-asiamiespalvelun oma Facebook-sivusto. Käy tykkäämässä ja seuraa uutisia ja tapahtumia!
IV UUTISKIRJEET
Hankinta-asiamiespalvelun uutiskirjeet:
Uutiskirje 4/2019 14.11.2019
Uutiskirje 3/2019
Uutiskirje 2/2019
Uutiskirje 1/2019
V HANKINTA-ASIAMIEHEN TEHTÄVÄT
Hankinta-asiamies
- Tiedottaa tarjouspyynnöistä ja hankinnoista
- Avustaa yrityksiä sähköisten välineiden (kilpailutustyökalut, verkkosivut ym.) käytössä
- Aktivoi yrityksiä tarjousten tekemiseen
- Valmistelee hankintoja yhteistyössä hankintayksiköiden kanssa
- Toimittaa hankintayksiköille markkinatietoa
- Järjestää markkinavuoropuheluja hankintayksiköiden ja yrittäjien välillä
Julkinen sektori voi omalla ostotoiminnallaan ohjata uusien innovaatioiden syntymistä sekä markkinoiden ja uuden liiketoiminnan kehitystä. Paikallisesti verrattain pienetkin hankinnat voivat olla alueen yritystoiminnan kannalta keskeisiä. Toisaalta yrittäjillä on myös oma vastuunsa kehittää toimintaansa ja täyttää niin tilaajavastuu kuin kelpoisuus- ja laatukriteerit.
VI MISTÄ LÖYDÄN KOUVOLAN KAUPUNGIN HANKINTAOHJEISTUKSET, HANKINTA- JA KILPAILUTUSTYÖKALUT?
Kaupunki julkaisee vuosittain hankintakalenterin, josta selviävät suunnitteilla olevat hankinnat ja voimassa olevat vuosisopimukset. Hankintakalenteri on tarkoitettu lisäämään kaupungin ja yrittäjien välistä vuoropuhelua sekä hankintaprosessien suunnitelmallisuutta. Kouvolan kaupungin hankinnat kilpailutetaan yleensä ennen ko. sopimuskauden päättymistä joko Cloudian pienhankintapalvelussa tai Tarjouspalvelussa.
Kaupungin hankintaohjeistukset, hankintakalenteri ja yhteystiedot löytyvät kouvola.fi-sivustolta.
Mercell Hankintavahti
Hankintavahti kerää tietoja kilpailutuksista monista eri lähteistä. Palvelu kerää tiedot myös kynnysarvojen alle jäävistä tarjouspyynnöistä.
- HILMA, TED ja muut julkiset lähteet
- Räätälöity hankintavahti
- Kattavat pienhankintatiedot sadoista eri lähteistä
- Monipuoliset työkalut hakuprofiilin ylläpitämiseen
- Mercell Update -sähköposti
- Markkinoiden laajin hankintatietokanta vapaassa käytössä
- Veloitukseton asiakaspalvelu
- Palvelun reaaliaikaiset seurantatiedot
- Mahdollisuus kilpailuttaa omia kertahankintoja järjestelmässä
Kuukausihinta palvelulle on 29 €, yrittäjäjärjestön jäsenenä saat kuukausimaksun hintaan 19,50 €.
VII TILAISUUKSIEN MATERIAALEJA
Hankintaseminaari 11.4.2019
Seminaarin esitykset ovat nähtävissä Kinnon sivuilla.
Kouvolan kaupungin hankintaohjeistus ja -ohjelma on uudistettu kesäkuussa 2018:
Hankintaohjelma 2018 - 2021
Hankintaohje
Käsikirja
Ennakkovaikutusten arviointilomake
Hankintaseminaari 2018 - 13.2.2018 esitykset
- Checklist - hankinnan erityispiirteiden tunnistaminen
- Yritysvaikutusten arviointi
- Työllistämisvaikutusten arviointi
Sopimuksenhallinta - tärkeimmät sopimusehdot ja seuranta
Yrityksen kehittämisen välineet
Teesit hyvään tarjoukseen
Hyvä tarjous on myös oikein ja ohjeiden mukaan laadittu, katso hankinta-asiamiehen vinkkejä tästä.
VIII OPPAITA JULKISIIN HANKINTOIHIN
Opas korruption ennaltaehkäisyyn ja paljastamisen tehostamiseen
Julkisen hankintaprosessin alkuvaiheet: hankintayksikön ja toimittajien välinen vuorovaikutus
Tietosuoja-asetuksen huomioiminen kilpailutettaessa julkisia hankintoja
Julkisten hankintojen kynnysarvot 2018
Hankinta-asiakirjojen julkisuus
Sosiaalisesti vastuulliset hankinnat
Painoarvojen ja laskukaavojen käyttäminen
Vaikuttavuuden hankinta - Innovatiiviset hankinnat
Opas tulokselliseen muotoiluhankintaan
Energiatehokkuus julkisissa hankinnoissa
Puuinfon opas julkisiin hankintoihin (rakentaminen)
Opas vastuullisiin elintarvikehankintoihin
Opas ympäristömerkin käyttämiseen julkisissa hankinnoissa
Innovaatiokumppanuus-käsikirja
Opas kansainvälisiin hankintoihin
Tietoa hankintalain velvoitteesta vaatia rikosrekisteriote (TEM)
Selvitys pienten elintarvikeyritysten ja ammattikeittiöiden välisistä innovaatioista:
Räätälöimällä julkisiin keittiöihin
IX YHTEISTYÖKUMPPANIT
Kouvolan kaupunki
Kymen Yrittäjät ry
Anjalankosken Yrittäjät ry
Jaalan Yrittäjät ry
Kouvolan Yrittäjät ry
Kuusankosken Yrittäjät ry
Valkealan Yrittäjät ry