​Kaupunkimarkkinointi pohjaa tekoihin

Kouvolan kaupunkimarkkinointi siirtyi kehittämisyhtiö Kouvola Innovationiin vuoden 2019 alusta. Tällä hetkellä Live & VisitKouvola-tiimiin haetaan markkinointipäällikköä.

Kouvolan kaupunkimarkkinoinnilla on kolme pitkän aikavälin tavoitetta. Kaupungin tunnettuutta pitää parantaa systemaattisesti. Uskottavuutta rakennetaan tekojen kautta ja mainetekojen löytämiseksi kehitetään uusia yhteistyötapoja. Kouvolan ja alueen yritysten digiloikkaan haetaan vauhtia ja tähdätään parempaan Kouvolan digitaaliseen saavutettavuuteen. Kouvolan kaupunkimarkkinoinnin uusi kokonaisuus muodostuu elinkeinomarkkinoinnista, asumisen markkinoinnista ja matkailumarkkinoinnista.

”Kouvolalaiset ovat lähettäneet vahvan viestin siitä, että Kouvola-brändin halutaan nousevan ansaitsemalleen tasolle. Mielikuvien Kouvolasta toivotaan vastaavan paremmin todellisuutta”, kertoo markkinoinnin ja matkailun kehittämispäällikkö Kirsi Vainio Kinnosta.

Markkinoinnissa hyödynnetään entistä enemmän kouvolalaisia tunnettuja brändejä. Useampia eri toimialojen yrityksiä kutsutaan mukaan Kouvolan yhteismarkkinointiin. Tarvitsemme Kouvolan markkinointiin tukea asukkaiden, eri toimijoiden ja yritysten verkostoista sekä lisää hyvää kerrottavaa Kouvolasta Kirsi Vainio toteaa.

 

Kouvolaan haetaan uusia tapahtumia

Kouvolaan haetaan aktiivisesti erilaisia tapahtumia. Kaupunkimarkkinoinnin osana VisitKouvolan kokous- ja tapahtumapalvelu vakiinnutettiin. Maksuttoman palvelun tehtävänä on houkutella kokouksia, seminaareja ja tapahtumia Kouvolaan. Myös kouvolalaiset yritykset voivat hyödyntää palvelua esimerkiksi kokoustilojen ja tyhy-ohjelmien etsimisessä.

Vuoden 2019 tapahtumakattaus Kouvolassa näyttää hyvältä. Yksi Kouvolaan ensimmäistä kertaa saapuvista tapahtumista on Pii Poon koko perheen LEGO-rakennustapahtuma, joka järjestetään Yhteislyseon liikuntahallissa 4.-5.5.2019.

”Yhteistyö VisitKouvolan kanssa on sujunut erittäin mallikkaasti. Tukea olemme saaneet mm. tapahtumapaikan etsimiseen. Tapahtumanjärjestäjän näkökulmasta Kouvola vaikuttaa erittäin tapahtumaystävälliseltä kaupungilta, täällä panostetaan tapahtumiin ja elämyksellisyyteen, ” kertoo Timo Ranto Pii Poo Oy:stä.

 

Kuva: Suuren suosion saanut, eri paikkakunnilla järjestettävä Extremerun -tapahtuma järjestettin ensimmäisen kerran Kouvolaan kesällä 2018.